Anna ympäristön tukea pedagogiikkaa
Kun luokkahuoneessa on vaihtelua ja se tukee erilaisten oppilaiden tarpeita ja edellytyksiä, syntyy tila, jossa voidaan keskittyä oppimiseen. Kaikki ovat erilaisia ja oppivat parhaiten eri tavoin.
Korkeaselkäinen nojatuoli voi tehdä oppilaan olosta turvallisen ja helpottaa hänen keskittymistään. Joku toinen taas rauhoittuu istuessaan korkealla jakkaralla. Kun pöydissä on pyörät, niitä voidaan siirrellä ryhmiksi niitä varten, jotka istuvat mielellään yhdessä.
Kun luodaan dynaaminen, muutettavissa oleva sisustus, ympäristö voidaan mukauttaa oppilaiden ja opettajien todellisten toimintojen mukaan ja niitä tukemaan. Joustavan kalustuksen avulla ympäristö saadaan kestämään aikaa ja sopimaan uusille luokille, joilla on uusia tarpeita.