Maailmassa, jossa kehitys kiihtyy jatkuvasti ja monien eri tarpeiden ja yksilöiden on saatava yhtäläiset edellytykset hyvälle oppimiselle, koulun fyysiselle ympäristölle asetetaan yhä korkeampia vaatimuksia. Miten luodaan arvoa luovia oppimisympäristöjä, joissa oppilaat voivat hyvin ja kykenevät keskittymään ja joissa kouluhenkilöstölle annetaan edellytykset tehdä työnsä parhaalla mahdollisella tavalla?
Pitkä kokemuksemme oppimisympäristöistä on osoittanut, että huolellinen pohjatyö luo menestystä. Tärkeintä on kartoittaa yksilölliset tarpeenne ja työskentelytapanne. Se antaa edellytykset saavuttaa paras ja kestävin ratkaisu. Harkitut ja hyvin suunnitellut oppimisympäristöt, jotka täyttävät sekä oppilaiden että koulun henkilökunnan tarpeet, tukevat kaikkea keskittymisestä ja oppimisesta turvallisuuteen ja hyvinvointiin. Toisin sanoen, ovat hyvä ja kestävä sijoitus. Anna Kinnarpsin auttaa parhaan oppimisympäristön ja työtilan saavuttamisessa!
Määrittele lopputulos
Next Education® -tarveanalyysi luo perustan sille, miten oppimisympäristöt on suunniteltava tukemaan oppilaita ja koulun henkilökuntaa parhaalla mahdollisella tavalla.
Ideasta toteutukseen
Autamme teitä muuntamaan tarveanalyysin tulokset suunnittelukonseptiksi, layoutiksi ja konkreettiseksi piirustukseksi. Käymme läpi ergonomian, toimivuuden ja kestävyyden.
Esittele mahdollisuudet
Toimitamme teille tuotteet oman tehokkaan logistiikka- ja toimitusjärjestelmämme kautta ja asennamme ne täysin piirustusten mukaisesti. Autamme tutustumaan ja ottamaan käyttöön ympäristöjä, kalusteita, ergonomiaa ja työtapoja, jotta kaikki ymmärtävät olemassa olevat mahdollisuudet.
On parempi tietää kuin arvata
Tarveanalyysin avulla voitte seurata jatkuvasti oppimisympäristönne toimivuutta ja tunnistaa tarpeen muutokseen.
Oppimisympäristöanalyysimme Next Education® auttaa keräämään arvokasta tietoa ja ymmärrystä ennen uusien oppimisympäristöjen suunnittelua. Käyttämällä erityisesti kehitettyjä työkaluja kokeneet oppimisympäristöjen asiantuntijamme opastavat johtoa ja päättäjiä projektin vision, tavoitteiden ja raamien määrittelyssä. Työpajojen, luentojen ja verkkokyselyn avulla he auttavat kartoittamaan tarpeita ja työskentelytapoja sekä ottamaan koulun henkilökunnan ja oppilaat mukaan harkitulla tavalla. Keskitymme tulevaisuuteen ja inspiroimme avaamaan uusia ideoita siitä, miten koulun fyysistä ympäristöä voidaan optimoida ja käyttää tukemaan päivittäistä toimintaa parhaalla mahdollisella tavalla. Panos koostuu ajasta, suunnittelusta, johtamisesta ja työntekijöiden sitouttamisesta. Analyysi tarjoaa faktatietoa, perusteellisen kartoituksen ja suosituksen sille, miten oppimisympäristöt voidaan suunnitella vastaamaan teidän tarpeitanne parhaiten.
• Todistus siitä, miten hyvin nykyiset ympäristöt tukevat oppilaita ja henkilöstöä, seuraavien seikkojen perusteella:
- Turvallisuus ja keskittyminen
- Yhteistyö
- Terveys ja hyvinvointi
- Akustiikka, valo ja ilma
- Työskentelytavat ja oppimistilanteet
• Johdon näkökulma
• Henkilöstön ja oppilaiden näkökulma
• Osallistaminen ja perehdyttäminen
• Suosituksia eri tehtäviin perustuvasta fyysisestä ympäristöstä
• Tilatyypit
• Tilojen lukumäärä
• Tilojen toiminnot
• m²/tila ja toiminto sekä kokonaispinta-ala
JOHTO/PÄÄTÖKSENTEKIJÄ
HENKILÖSTÖ/VIITERYHMÄ
JOHTO/PÄÄTÖKSENTEKIJÄ
• Tukevatko oppimisympäristöt turvallisuutta ja keskittymistä?
• Kannustavatko oppimisympäristöt yhteistyöhön?
• Edistävätkö ympäristömme oppilaiden ja koulun henkilökunnan terveyttä ja hyvinvointia?
• Miten koemme akustiikan, valon ja sisäilman?
• Onko koulu suunniteltu työtapoihimme ja erilaisiin oppimistilanteisiin?