Vietämme suuren osan elämästämme istuen – työmatkalla, lounailla ja liiketapaamisissa, katsoessamme televisiota iltaisin ja monet meistä istuvat myös töissä! Pitkiä aikoja paikallaan istuminen ei ole hyväksi kehollemme tai tuottavuudellemme. Se vaikuttaa ryhtiimme ja lisää sairauksien, kuten sydäntautien ja diabeteksen, vaaraa. Sähköpöytien ansiosta työntekijät voivat vaihdella työasentojaan. Pöydät kannustavat liikkeeseen, mikä parantaa verenkiertoa ja vapauttaa hyvinvointia tehostavia hormoneja ja proteiineja. Ihmiset ovat erimuotoisia ja erikokoisia; sähköpöytä on hyvä esimerkki "yksi koko sopii kaikille" -ratkaisusta, jonka voi mukauttaa sopimaan jokaisen työntekijän pituuteen tai työskentelytottumuksiin.

Ideoita ja vinkkejä!

  • Järjestä koulutusta ja varmista, että sähköpöydät ovat helppokäyttöisiä, jotta työntekijät käyttävät niitä varmasti säännöllisesti
  • Aloita seisomalla lyhyitä aikoja, jotta kehosi tottuu uuteen työasentoon
  • Mitä enemmän istut, seisot ja liikutat kehoasi, sitä suuremmat ovat terveyshyödyt

Lisää vinkkejä